dinsdag 20 september 2016

Trip Report run Disney Disneyland Paris Inaugural Half Marathon Weekend

Home



Ik kan het bijna niet geloven, nog 1,5 nachtjes slapen en dan gaan we naar Disneyland Parijs om het allereerste runDisney evenement mee te maken! We begonnen met aftellen met “nog >300 dagen te gaan” in 2015, en nu is het dan eindelijk bijna zover! Het is mijn droom om ooit eens een runDisney event mee te maken in 1 van de Amerikaanse parken, maar toen was daar in februari 2015 opeens de aankondiging dat ze dit hardloopevenement in DLRP gaan organiseren!
Afgelopen oktober konden we ons pakket bestellen: de startnummers voor de 5km en de halve marathon, overnachtingen in hotel Cheyenne en de speciale party in de Walt Disney Studios op vrijdagavond. Oh, wat was dat spannend! Ik wist dat in Amerika sommige rD wedstrijden in een paar uur al uitverkocht zijn. Om 9:00u zouden de lijnen open gaan, en mijn zus was degene die na 45min eindelijk erdoor kwam en kon boeken (het wachtnummer “Magic everywheeeeeere” werd wel een paar keer vervloekt tijdens het wachten)! 
Dat dit niet het enige stress momentje zou zijn, blijkt nu wel. Het is de eerste keer (“inaugural”) dat Parijs dit organiseert. Juist, DLRP organiseert het, niet runDisney. En dat is wel te merken qua informatie die we zouden moeten krijgen. 30 dagen voor de tijd zouden we informatie krijgen. Maar niets gekregen. Uiteindelijk kregen we het zo’n 2,5 week voor de tijd, en de laatste info 1 week van te voren. Waar ik me erg zorgen om maakte was dat mijn geboortedatum verkeerd op de startnummer voucher staat. Ik heb ze 5x gemaild naar rD in 2 weken tijd, en vandaag (2 dagen voordat het begint) eindelijk reactie gekregen! Ik was echt bang dat ze moeilijk zouden gaan doen bij de Expo, maar met deze speciale mail moet het goed komen. 

Voor de geïnteresseerden, hier staat het programma boekje:

De route van de 5KM heeft veel kilometers (4km!) door de parken! We gaan proberen om met zoveel mogelijk characters op de foto te gaan. 
De route van de 5K op zaterdag, 7:00u.
De route van de halve marathon begint de eerste 5KM door de parken, ik zal niet overal stoppen, maar wil toch een paar foto's maken. Het is heel erg afhankelijk van in welke corral (startvlak) wij terecht komen, en om in te schatten hoeveel speling we hebben. Daarna is ongeveer 12km in het buitengebied van Disney, en hier kunnen we mooi veel tijdwinst behalen. De laatste 5km zijn weer op Disney terrein, en hier proberen zo veel mogelijk foto's weer te maken.
De route van de halve marathon, zondag 7:00u.

Ik heb een kleine planning gemaakt. Tussendoor kijken we wel wat we gaan doen. Sowieso wil ik een aantal keer in Ratatouille en een paar keer de nieuwe show Mickey & the Magician zien. Beide zijn nieuw voor mij. Dit wordt voor mij de 22e keer dat ik naar DLRP ga, en voor mijn vriend zijn 2e keer. Ik vond het leuk om nu dingen te doen, die we beide nog nooit hebben gedaan.

Donderdag 22-9
-          Vertrek rond 2:30u uit Nederland
-          Hotel inchecken
-          Jaarpassen aanschaffen (A First!)
-          14:00 naar de Expo (opent om 15:00): shoppen, startnummers ophalen (A First!)
-          Diner buffet hotel Cheyenne(A First!)
Vrijdag 23-9
-          7.30 “ontbijtje on the go”
-          8-10 Extra Magical Hours
-          Ontbijtje bij Anette’s Diner (A First!)
-          18:30 Cafe Mickey meeting (A First!)
-          19:30 Speciale Party voor hardlopers (A First!)
Zaterdag 24-9
-          7:00 5K runDisney (A First!)
-          14:00 tour door Disneyland (moeten we nog reserveren, via mail ging niet helemaal zoals ik wilde) (A First!)
-          17:30 Cafe Mickey meeting
Zondag 25-9
-          7:00 Halve Marathon runDisney (A First!)
-          13:00 inventions brunch (A First!)
Maandag 26-9
-          8:00 ontbijt
-          uitchecken
-          laatste dingen doen in het park
-          terugreis naar huis… :’( 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten